Als je al jaren te gast bij ons bent dan ken je ze geheid nog: Mitchell en Melvin. Als vrienden en collega’s bij ons Stadscafé al onafscheidelijk en nu, samen met hun vriend Floris, ook als zakenpartners. Een concept dat anderhalf jaar geleden op ons terras ontstond tijdens een gezellige borrel, groeide namelijk al snel uit tot een serieus bedrijf. AMICI (‘vrienden’ in het Italiaans) was geboren en de eerste batch limoncello was een feit. Nu, één artikel in het AD en vier maanden verder, zijn ze al aan hun vierde batch begonnen. Om dat te vieren mochten we ze interviewen en geven ze ook nog eens twee flessen AMICI weg! Onderaan dit artikel leggen we uit hoe je hieraan mee kunt doen.
Hoe zijn jullie met AMICI begonnen?
Floris: ,,Toen we hier op het terras bedachten om limoncello te maken stapten we er eigenlijk in met de gedachte ‘we zien wel’. Op dat moment wisten we niet waar we aan begonnen en wat we konden verwachten. Maar we kwamen er al snel achter dat het naast een fulltime baan best aanpoten was. Je krijgt namelijk ineens te maken met uitdagingen, zoals de import vanuit China waarvan je geen idee hebt hoe dat werkt, en er gaan wel eens dingen mis met een levering. Maar dat maakt ondernemen ook uitdagend en leerzaam en met zijn drieën is dat eigenlijk nóg leuker!
Waar staan jullie nu met AMICI?
Melvin: ,,Tijdens het interview met het AD zei ik nog: ‘Als we uiteindelijk volledig bezig kunnen zijn met ons bedrijf en iets kunnen verkopen waar we volledig achter staan, hebben we het gemaakt’. Je weet dat dat moment een keer gaat komen, maar we hadden niet verwacht dat we na vier maanden al op dit punt zouden staan. Dus om antwoord te geven op je vraag: het gaat heel goed! We hebben een aantal mooie tenten in Amersfoort waar onze limoncello wordt geschonken, waaronder Stadscafé, en nu komen we op het punt dat we gaan groeien. Dus we moeten meer sales gaan doen en meer citroenen schillen zodat we meer limoncello kunnen maken. En dat betekent ook dat we een keuze moeten maken over onze huidige banen, maar dat is wel spannend.”
Wat heeft ervoor gezorgd dat AMICI zo hard gegroeid is?
Mitchell: ,,We hadden al een netwerk in de horeca en zodra we het recept klaar hadden was iedereen meteen enthousiast. Zeker met de zomer op komst wilden veel horeca-eigenaren onze limoncello wel schenken en dat breidde zich steeds meer uit in Amersfoort. Dat was dus meteen een goede start en met social media zorgen we ook voor meer zichtbaarheid. Maar door het artikel in het AD schoot de verkoop helemaal door het dak. We kregen enorm veel leuke reacties en we werden zelfs een aantal keer herkend op straat. Voor we het wisten begonnen we binnen vier maanden al aan onze vierde batch. Dat hadden we nooit durven dromen!”
Hoe zien de komende jaren eruit voor jullie?
Melvin: ,,We zijn er nu pas achter waar we staan in de markt en daarin valt nog een hoop winst te behalen. Wat wel grappig is, is dat maar weinig mensen een merk kunnen noemen bij limoncello. Villa Massa is op dit moment de grootste speler, maar waar wij naartoe willen is dat AMICI het eerste is wat bij mensen opkomt wanneer ze aan limoncello denken. Het grootste gedeelte van Amersfoort hebben we benaderd, maar het doel is om ook internationaal ons product aan de man te brengen. Eerst Nederland veroveren en over een jaar liggen de eerste flessen in Amerika.”
Win een fles voor jouw amici!
Samen geven de jongens twee flessen weg aan onze volgers! Ga hiervoor naar dit bericht op onze Instagram pagina, tag jouw favoriete amici en dan maken we op donderdag 6 oktober de winnaars bekend.
Proost alvast, op de vriendschap!
